Market Samurai

Zoekwoorden vinden met Market Samurai

Market Samurai is een stukje software wat ideaal is voor je zoekwoorden onderzoek. Zoals je waarschijnlijk wel weet kijkt 70% van de Google gebruikers niet verder dan zoekresultaten 1 t/m 4. Daarom is het van groot belang dat je zo hoog mogelijk in Google komt te staan.

Het probleem met zoekwoorden

Het probleem van zoekwoorden bepalen is dat er zoveel zijn en dan zoekt elke bezoeker ook nog op zijn eigen manier. Bovendien is het dan ook nog zo dat sommige zoekwoorden combinaties vaak worden gebruikt en anderen heel weinig en dan heb je ook nog de concurrentie.

Zoekwoorden die interessant zijn:

  • Zoekwoorden waar veel op wordt gezocht
  • Zoekwoorden met een lage concurentie

Voorbeeld

  • Vakantie
  • Vakantie Italie
  • Vakantie Italie Gardameer

Van boven naar beneden zul je minder bezoekers krijgen, maar de bezoekers zullen wel geinteresserd zijn. Ook van boven naar beneden is de concurentie lager.

Market Samurai installeren

Om Market Samurai te installeren moeten we eerst een stukje software downloaden.

  1. Download Market Samurai op www.marketsamurai.com
  2. Geef je naam en en e-maladres op en download de gratis software.
  3. Installeer het programma.

Maak een project aan in Market Samurai

Maak een nieuw project aan en vul de volgende gegevens in:

  1. Vul bij keyword een algemeen zoekwoord op (in dit voorbeeld vakantie italie)
  2. Selecteer bij "Language" Dutch en
  3. Selecteer bij "Countries" Netherlands

Zoekwoorden genereren met Market Samurai

Nu is het tijd om zoekwoorden te genereren.

  1. Selecteer "Keywords Research"*
  2. Selecteer "Generate Keywords"
  3. Met de kruisjes kun je zoekwoorden verwijderen die niet interessant zijn

*Bij het eerste gebruik wordt er eenmaal gevraagd om je Google Adwords gebruikersnaam en wachtwoord.

Beste zoekwoorden vinden

Nu begint het leuke gedeelte: het vinden van de beste zoekwoorden. Met Market Samurai kun je gebruik maken van filters op de zoekwoordenlijst, bijvoorbeeld minimaal aantal bezoekers per dag of het aantal concurrerende websites.

  1. Klik op "Keywords Analysis"
  2. Selecteer enkele filters. De filters die ik meestal gebruik zijn
  • SEOT (Search Engine Traffic): Het aantal bezoekers dat je kan verachten als je op nummer één staat in Google.
  • PBR (Phrase-to-Broad): Het percentage van bezoekers die exact zoeken op het zoekwoord.
  • SEOC (Search Engine Competition): Hoeveel websites er zijn over het betreffende zoekwoord.
  • SEOTC (Search Engine Title Competition): Hoeveel websites er het keyword in de <title> gebruiken.
  1. Druk op "Analyze Keywords"

Nu is het een kwestie om zoekwoorden te vinden met waarop veel gezocht wordt en waarbij er weinig concurentie is.

Market Samurai, is het wat?

Naar mijn mening is market Samurai een ideale tool en neemt de keyword tool flink wat werk uit handen. Er zijn natuurlijk "duurdere" tools van bijvoorbeeld SEOmoz die die realtime data gebruiken maar voor een gratis (of betaald) levert Market Samurai met weinig moeite relevante zoekcombinaties.